So instead maybe I'll just do a look-ahead section to see what I've discovered so far.
the JOY! |
Here we have a list of things that can be used right out of the box, so to speak. They require no additional power or wiring and can be fairly useful from early on in your Agrarian Skies adventure. Although the use of one of the listed items depends on your play style. All these items just need to be placed and will work automatically. Like the peaceful table which was extremely helpful because I didn't want deal with an escaping enderman running around my little island for the sake of a quest. All it required was a flip of a switch. Though I might try something else later on to see if there might have been another way in normal mode.
the DEFEAT q.q |
But since we did want to have an easier life up here, it seems we must overcome the barrier which would hold us back - the lack of power to run these machines. And to that end, I was so happy when I discovered this.
On another skyblock somewhere |
Hello there. Just sticking my head out for a bit. |
And no, I don't mean the conduit.
勢い良く潔く
さぁ~モブタワー簡単講座と逝こうとしたのですが勢いを挫かれました。だって、余りにも酷かったんです。自分で書いててチンプンカンプンぐるぐる回りに鳴るばかりで遣っている最中は良かったんですがいざ説明をしようとすると明白に出来ない思考回廊。迷いました。本当に簡単なドロップ式モブタワーな筈なのですが自分式にするとややこしさが。なので本日はちょっと先観をしたいと想います。タワー解説は又今度写真付きで遣っていくかもです。決してメンドクサクナッタナと想った訳ではありません。ハイ。
詳しくは後程又ダラダラと書くことになると思いますが先ず自動式マシン軍に付いてです。有難いことに最初に造った二つの自動式マシンのIE君とAA君、又の名を横暴くん、は実際自動式で電池込みなモノだったので簡単に逝きました。縁だ万退治クエストに困った時に使ったPeaceful Table平和の円卓も設置して待てば縁だ万を無事討伐出来たのですがそうも行かないモノもありました。
失敗の巻。何故の謎でした。 |
主にgrinder始末屋、Pulverizer又の名をハンマ君、Induction Smelterドロドロ釜、畑の夫婦PlanterとHarvester等等。これらの物を調子に乗って造ってみるも使えませんでした。モブタワー完了で後は生き残りの始末かと思いGrinderもポンっと設置してみたのですが作動しませんでした。何故何故何故?の大嵐の末やっとパンネールGUIを見たのですが緑色の雷が在るじゃないですかと言う事に気付き自動式にも完全自動じゃない式もあるんだという事が理解できた瞬間でした。
火薬を使い発電するのです。今迄困っていた爆薬もこれで役立ち道具に!と言うだけでも有難いのですがどうもこの発電機装置爆薬を然程使わずに満タン状態になる様でこれなら他の機会に十分な燃料を廻せるのではと思わせてくれるモノでした。と言う訳で島からちょっと離れた位置に発電塔を建ててイソイソしているところです。 最近では線を引いてPulverizerを三台程稼動中です。それ迄はバッテリを充電して行ったり来たりをしていました。地味に爆発する発電機なのでチクチクと痛かったです。後爆音が・・・・・・・後でそうゆう装置も施さなければです。ハイ。
No comments:
Post a Comment